Alweer een paar dagen verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolein Onderwater - WaarBenJij.nu Alweer een paar dagen verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolein Onderwater - WaarBenJij.nu

Alweer een paar dagen verder

Blijf op de hoogte en volg Jolein

06 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Inmiddels zitten we hier al bijna een week! We hebben nog niet heel veel ondernomen, omdat het overdag gewoon niet te doen is om veel te ondernemen met dit warme weer. Afgelopen donderdag zijn we daarom lekker naar het zwembad gegaan. We werden om 10.00u opgehaald door de taxi en voor een heel rustig zwembad afgezet (we waren de enige gasten). We hebben hier lekker de hele dag gezwommen en gechilld. ’s Middags is het zelfs nog eventjes gaan regenen. Eind van de middag zijn we weer met de taxi richting huis gegaan en hebben we lekker gedoucht en omgekleed om naar yoga te gaan! We hadden dit alle 3 nog nooit gedaan, maar een uur yoga voor nog geen €3 leek ons het proberen waard. Het was heel leuk en lekker en willen eigenlijk wel vaker gaan!
Vrijdagochtend zijn we boodschappen gaan doen bij de groenteboer, de bakker, de slager en de supermarkt, dit hebben we allemaal bij ons om de hoek zitten dus dat is ideaal. De supermarkten worden hier over het algemeen alleen maar door de Chinezen gerund, ze kunnen amper Nederlands spreken en Engels zit er ook niet zo lekker in, verder houden ze je in de winkel heel goed in de gaten en volgen je overal naar toe! De producten die ze in de winkel hebben komen gewoon van de Plus, de Spar, de Jumbo of andere supermarkten die we in Nederland kennen. Overdag hebben we niet zoveel gedaan, we hebben wel nog gekeken naar de tripjes die we willen gaan doen. Maandag gaan we naar Bigi Pan. Dit zijn hutjes op het water waar je blijft slapen. Je gaat samen met de organisator kaaimannen spotten, vogels spotten en een modderbad in. Het huisje staat in zout water. We hebben er alle 3 erg veel zin in en hopen veel te zien! ’S avonds zijn we het centrum in gegaan om het stap leven te ontdekken. We waren om 00.00u in Touché, maar helaas was er toen nog geen kip, we hebben het 2 uur volgehouden en toen begon het vol te stromen! Er waren ook veel Nederlanders, waaronder 45 gasten van de Leidse studentenvereniging Augustinus! Één dolle boel natuurlijk. Ik vond het vooral heel gaaf hoe de Surinamers dansen. Er was een groep mannen die ineens de dansvloer overnamen en een hele act opvoerde met hele vette moves, iedereen ging er omheen staan om te kijken. We hebben een leuke avond gehad en lekker gedanst.

Tot blogs!

• 06 September 2014 - 21:12

Laurien:

Nou schat klinkt heerlijk hoor! En dan ook nog lekker als biggetje in de modder rollen in Bigi Pan. Genietse! Xxx

• 06 September 2014 - 21:23

Megan:

Hi Jolein,
    Wat leuk om je avontuur zo te kunnen volgen!
    Heel veel plezier en geniet van elk moment!!

Groetjes Megan

• 06 September 2014 - 22:29

Henny En Cobi Veldman:

Hoi jolein,wat leuk om op deze manier over jouw avontuur te lezen. We hebben het idee dat je wel aan het genieten bent.Nog veel plezier en tot het volgende verslag.xx

• 07 September 2014 - 09:37

Dando En Kimberley:

Klinkt heerlijk! Lekker relaxen nog! Veel plezier maandag X

• 07 September 2014 - 15:48

Juli:

Klinkt allemaal super gaaf! Ben heel benieuwd naar je verhalen over Bigi Pan. Maak maar veel fotos! :) Veel plezier en geniet ervan! X

• 10 September 2014 - 20:15

Anja :

hey jolein

wat leuk deze reisverslagen! zo te zien hebben jullie het leuk.
    nou die dansende Surinamers had ik ook wel willen zien...hihi
    lijkt me idd gaaf.
    genieten maar ,... dan ga ik snel door naar het volgende verslag.