Eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolein Onderwater - WaarBenJij.nu Eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolein Onderwater - WaarBenJij.nu

Eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Jolein

03 September 2014 | Suriname, Paramaribo

He allemaal!

Mijn eerste bericht uit Suriname! We zijn hier nu alweer 2 dagen en het is warm!
Maandag verliep het inchecken allemaal heel soepel, ik had 22.6 kilo in mijn koffer, dus ik zat gelukkig net binnen het limiet. We hebben nog even wat gegeten op Schiphol en zijn toen naar de gate gegaan, waar het mega mega druk was! We moesten daar eerst door de douane en daarna kwamen we in een overvolle ruimte met veel Surinamers en andere mensen. We konden al snel het vliegtuig in, maar toen stonden we weer in de slurf naar het vliegtuig te wachten. Uiteindelijk hadden we een hele mooie plek met z'n drietjes naast elkaar. We konden in het vliegtuig lekker spelletjes spelen, film kijken en series kijken. We werden continue bezig gehouden door de stewardessen met eten en drankjes. Het was wel grappig om te zien dat de Surinamers elkaar opzochten in het vliegtuig en in groepjes bij elkaar stonden te praten.
Na een hele rustige, maar best lange vlucht, landde we om 15.15u lokale tijd (20.15 NL tijd) op de airport van Suriname. Waar we vervolgens bij de douane weer enorm lang moesten wachten voordat we naar onze koffers konden gaan. De taxi chauffeur stond op ons te wachten en bracht ons naar de Kwattaweg 220! In die anderhalf uur durende rit hebben we al veel gezien! Van huizen die vervallen zijn of hutjes van hout tot enorme villa's met een grote tuin. De chauffeur reed als een gek over de weg (links rijdend hier in SU), maar het ging allemaal net goed.
Eenmaal aangekomen bij ons huisje stond onze gastvrouw Gladys ons op te wachten. Ze liet het huisje zien en had allemaal lekker fruit en groente klaar gelegd voor ons. In ons huisje 'Veranda' hebben we allemaal onze eigen badkamer, super luxe! 'S avonds zijn we om de hoek nog even snel boodschappen gaan doen.
De eerste nacht was warm, maar ik had prima geslapen onder mijn klamboe.Helaas hebben we geen airco, wat eerst wel de bedoeling was, dus we moeten het nu doen met ventilatoren! Overdag hebben we heel weinig gedaan en was het vooral erg wennen aan de enorm warme temperatuur. 'S avonds werden we door de taxi opgehaald en zijn we wat gaan eten in het centrum, wat trouwens erg lelijk is. Ik had iets meer van het centrum verwacht, maar nu zagen we vooral veel vervallen en lege huizen en slecht onderhouden kerkhoven.
We hebben wel heerlijk gegeten, lekker buiten op het terras met onze eerste Surinaamse maaltijd! Geen idee wat er allemaal op ons bord lag, maar het smaakte erg goed. De serveerster van het restaurant regelde een taxi voor ons terug. De taxi zette ons af bij een supermarkt (achteraf redelijk ver van ons huisje) zodat we nog even snel wat konden shoppen en daarna moesten we nog een aardig stuk lopen terug naar ons huis. Daarna weer lekker geslapen en vanmorgen zijn Steef en ik even rond gelopen om nog wat boodschapjes te doen.

De eerste dagen was allemaal nog even omschakelen, vooral het klimaat, maar dat begint langzaamaan wel te wennen. We realiseren ons nog niet helemaal dat we hier echt 3 maanden zitten! Maar binnenkort zullen we het één en ander gaan ondernemen en dat heb ik meer te vertellen over het land.

Doeg!

• 03 September 2014 - 17:35

Naomi:

Klinkt goed jo! Blij om te lezen dat je reis goed is gegaan! Geniet ervan, eerst maar even wennen aan de temperatuur! Xx

• 03 September 2014 - 17:59

Nienke:

Eerst even alles op je af laten komen en dan leuke dingen doen, heel goed! Die warmte gaat wel wennen, en geniet er maar van want wanneer je terug komt naar NL zijn de temperatuurtjes wel anders! ;-) x

• 03 September 2014 - 18:59

Cor:

Leuk om dit te lezen maar ik wou effe zeggen dat dit je tweede grote reis is volgens mij. Florida was de 1e.
    Dag schat Q.

• 03 September 2014 - 20:38

Jos:

Mooi verhaal Jolein , lekker genieten en de warmte laat je gewoon de warmte, daar raak je aan gewend, groet marjolijn en Jos

• 04 September 2014 - 07:21

Dando En Kimberley:

Hé Jo! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen. Wat een leuk verhaal heb je al kunnen typen. We kijken uit naar de andere verhalen! X